Tivoli fastholder indtægter trods 250.000 færre besøgende

Færre åbningsdage har betydet færre gæster hos Tivoli, som kan glæde sig over et højere forbrug per gæst.

Færre åbningsdage har betydet færre gæster hos Tivoli, som kan glæde sig over et højere forbrug per gæst.
Tivoli havde 1,52 millioner gæster i første halvår. Det er 15 procent færre end året før. (Arkivfoto) Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

Selv om antallet af gæster i Tivoli er faldet i 2019, har forlystelsesparken holdt sine finansielle resultater på stort set samme niveau som sidste år.

De besøgende har brugt flere penge, og samtidig har Tivoli fået højere indtægter fra luksushotellet Nimb.

Samlet besøgte 1,52 millioner Tivoli i årets første seks måneder. Det er 266.000 færre end sidste år.

Det fremgår af Tivolis halvårsregnskab, der er offentliggjort fredag.

Ifølge Tivoli kan faldet forklares med, at parken har været åben 12 dage færre end sidste år.

Samtidig har der været færre gæster inde at se musicals sammenlignet med sidste år, hvor musicalen "Midt om Natten" trak fulde huse.

Omsætningen endte på 400 millioner kroner, hvilket er en procent lavere end i første halvår af 2018.

Tivoli fik et underskud på 33,4 millioner kroner i første halvår, hvor parken var lukket store dele af vinteren.

Det er 4,7 millioner kroner lavere end i samme periode året før og hænger blandt andet samme med lidt højere af- og nedskrivninger.

For hele 2019 forventer Tivoli en omsætning på lidt over en milliard og et overskud på 220 millioner kroner.

De 120 millioner kroner stammer fra en engangspost, som Tivoli har fået for at sælge spillesiden TivoliCasino til Danske Spil de næste ti år.

Tivoli understreger dog, at vejret kan have stor indflydelse på forretningen og dermed årets resultat.

/ritzau/

Hvad tænker du...?

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.