Store kundeskader og uro på finansmarkeder koster hos Tryg

Tryg fik et resultat før skat i andet kvartal på 735 millioner kroner mod 915 millioner kroner i 2017.

Flere storskader og negativt investeringsafkast koster på bundlinjen for forsikringsselskabet Tryg. Det viser selskabets regnskab for første halvår 2018.Til gengæld luner en stigning på fem procent i præmieindtægter hos selskabet.
- Vi leverer et pænt forsikringsteknisk resultat, som er mere end fire procent højere sammenlignet med 2. kvartal 2017 på trods af en markant stigning i storskader, siger koncernchef Morten Hübbe i en kommentar til regnskabet.- Præmievækst på 4,9 procent for koncernen er primært båret af privatforretningen samt opkøb af porteføljer, tilføjer han. Det forsikringstekniske resultat er overskuddet fra forsikringsdriften. Den post landede på 846 millioner kroner i andet kvartal mod 810 millioner kroner i samme måneder af 2017.Men Tryg fik et resultat før skat i andet kvartal på 735 millioner kroner. I samme kvartal sidste år lød det på 915 millioner kroner. Resultatet trækkes blandt andet ned af et investeringsafkast på minus 90 millioner, hvor den post i samme kvartal 2017 gav et overskud på 131 millioner kroner./ritzau/

Hvad tænker du...?

Mere fra forsiden

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.