Matas øger julesalg men tjener ikke flere penge på det

Investeringer i Matas' netbutik spiser af overskuddet, der derfor ikke vokser i takt med salget.

Investeringer i Matas' netbutik spiser af overskuddet, der derfor ikke vokser i takt med salget.
Matas har øget salget i det vigtige kvartal, der dækker over julesalget. Det kommer dog ikke selskabets bundlinje til gode, da Matas samtidig kaster penge efter et bedre salg på nettet. (Arkivfoto) Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
Der har været gang i kasseapparaterne i Matas i månederne op til jul, men det er ikke lykkes selskabet at tjene flere penge på det gode julesalg.Det viser Matas' regnskab for oktober, november og december sidste år. De tre måneder udgør tredje kvartal i Matas' regnskabsår, der er forskudt. Gregers Wedell-Wedellsborg, der er direktør i Matas, hæfter sig ved de gode nyheder om det stigende salg.- Vi glæder os over, at vores strategi om at forny Matas fortsat slår igennem. Salget steg samlet set i det vigtige julekvartal.
Han peger også på, at salget gennem Matas' hjemmeside er vokset med 50 procent.Det gode salg giver sig udslag i en stigende omsætning, der voksede sammenlignet med de samme måneder i 2017.Kigger man på salget i de butikker, som blev drevet af Matas i begge perioder, er der tale om en stigning på 0,5 procent. Samlet set er omsætningen vokset med 1,7 procent - blandt andet fordi Matas fra november kan regne omsætningen fra opkøbte Firtal Group med.De gode salgstal er ikke sunket ned på bundlinjen. Overskuddet for kvartalet er skrumpet sammenlignet med de samme måneder sidste år.Gregers Wedell-Wedellsborg peger på investeringer i Matas' salg på internettet som årsagen.- I kvartalet valgte vi at opruste yderligere inden for det digitale område vel vidende, at det ville betyde en lavere indtjening i forhold til samme periode året før, siger han.- Vi er derfor samlet set tilfredse med resultatet på over 200 millioner, hvilket ligger på linje med vores forventninger./ritzau/

Hvad tænker du...?

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.