Gyldendal ansætter ny kommerciel direktør i jagt på overskud

Ny struktur og ny direktørpost skal ifølge forlagsdirektør styrke og forenkle arbejdet i Gyldendal.

I bestræbelser på at vende underskud til overskud ændrer forlaget Gyldendal sin organisation og henter en ny kommerciel direktør.Det oplyser Gyldendal i en pressemeddelelse.Karen Bender, som er tidligere e-commerce - og marketingdirektør i Københavns Lufthavn, er blevet ansat som ny kommerciel direktør.
Samtidig skal en ny struktur dele forlaget op i en "redaktionel søjle" og en "markedsvendt søjle".- Med den nye organisation styrker og forenkler vi på en og samme gang forlagets virke, siger Gyldendals administrerende direktør, Morten Hesseldahl, i meddelelsen.- Vi skal være meget klogere på, hvor og hvordan vi møder vores læsere og samtidig forbedre vores digitale markedsføringsindsats. Det er jeg sikker på, at Karen er den helt rette til at hjælpe os med, siger han.Det var ventet, at Gyldendal torsdag ville komme med en plan for, hvordan forlaget skal komme på ret økonomisk kurs igen. Som en del af planen skal Gyldendal fremover udkomme med færre titler, siger direktøren.- Vi skal ikke være et markedsdrevet forlag, men vi skal have en langt større markedsbevidsthed, så vi kan sikre, at de udgivelser, vi laver, rent faktisk har en effekt for danskerne, siger Morten Hesseldahl. I midten af august kostede et svigtende bogsalg Gyldendal dyrt, da forlaget havde et underskud på 45 millioner kroner i første halvår.Simon Pasternak får som ny forlagschef ansvaret for den danske skønlitteratur, efter at Johannes Riis er fratrådt sin stilling som litterær direktør. Karen Bender tiltræder 15. oktober 2018./ritzau/

Hvad tænker du...?

Mere fra forsiden

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.