Coop tester erstatninger for Fakta og SuperBrugsen

Coop Hverdag og Coop Mad har set dagens lys i et pilotprojekt, der tester nye kædenavne for Coop.

Coop Hverdag og Coop Mad har set dagens lys i et pilotprojekt, der tester nye kædenavne for Coop.
Fremtidens supermarkedskæder kan måske have set dagens lys i Trekroner, hvor Fakta er blevet til Coop Hverdag og SuperBrugsen til Coop Mad i et forsøg fra Coops side. (arkiv) Foto: Jens Nørgaard Larsen/Ritzau Scanpix

Coop, der står bag en række af de mest kendte supermarkedskæder i Danmark, har taget hul på at teste nye navne og nyt indhold til nogle af deres største kæder.

I Trekroner ved Roskilde er områdets Fakta blevet til Coop Hverdag, og SuperBrugsen er blevet til Coop Mad. Også Kvickly kan få et nyt navn i fremtiden, oplyser Coop.

- I SuperBrugsen har vi etableret vores brødkoncept, som vi kalder BrødCooperativet, hvor der i højere grad end tidligere er mulighed for at sidde at spise og få en sandwich, siger Coops koncerndirektør Jens Visholm.

- Så har vi skruet op for vores måltidsløsninger, så man i højere grad kan komme og købe sit færdige frokost- eller aftensmåltid i butikken.

Også i den nyfødte Coop Hverdag er der skruet op for de nemme madløsninger, fortæller koncerndirektøren.

- I Fakta-butikken er der også skruet op for convenience-måltider. Der er flere hurtige sandwiches og flere måltidsløsninger, siger Jens Visholm.

- Og så er der endnu flere Coop-varer i butikken, end der har været tidligere.

- Vi har i forvejen rigtig mange af vores egne produkter. Hvis vi erstatter et mærkevare med en egen-produceret vare, så bruger vi ikke så mange penge på markedsføring, og så kan vi sælge det billigere til kunderne.

Begge butikker kommer også til at muliggøre betaling med mobiltelefon.

Ordningen bliver, at kunderne selv kan skanne varerne med telefonen, når de går rundt i butikken. De kan samtidig også betale med telefonen, når de vil ud.

Der vil også blive kasser, hvor kunderne selv kan skanne deres varer.

Jens Visholm forsikrer dog om, at test-butikkerne i Trekroner er netop det - en test.

- Vi prøver hele tiden at teste nye ting af i nogle forskellige butikker, for at se hvordan kunderne reagerer. Det er også det, der sker i Trekroner, siger han og uddyber om fremtiden for Fakta, SuperBrugsen og Kvickly:

- Der er ikke taget nogen beslutninger.

Coop står udover de tre kæder bag kæderne Irma samt Dagli'Brugsen og Lokal'Brugsen.

/ritzau/

Hvad tænker du...?

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.