Undgå røde blenumser: Danske søstre står bag ny blerevolution

Vådservietterne er byttet ud med olivenolie og kalk.

Vådservietterne er byttet ud med olivenolie og kalk.
Foto: Colourbox

FRI: Det værste for en mor er næsten at åbne en ble og se en højrød numse lyse op. Det er heller ikke rart for de blebørn, der oplever det. I Danmark har vi tradition for at bruge vand, sæbe og vådservietter, når vi skifter ble. I Frankrig derimod har mødrene i generationer benyttet naturens egne ingredienser til at rense og pleje babyens hud og samtidig forebygge de røde numser med en blanding af jomfruolivenolie og kalk.



Nu er denne gamle franske puslemetode sat på apotekerhylderne i Danmark, og flere danske fagfolk er begyndt at anbefale mødrene herhjemme at skifte vane.



Olivenolien blødgør huden og danner en beskyttende hinde, mens kalken lindrer og neutraliserer syren fra urin og afføring.



- Jeg kan se, at produktet virker og anbefaler derfor, at man bruger det, fra barnet er nyfødt og gør det til en naturlig vane ved bleskift. Vi ser faktisk ikke problemer med rød og irriteret hud på de børn, der bruger det, siger Birgitte Hyldebrandt, der er privatpraktiserende jordemoder hos jordemodercare.dk.



Olívy blev stiftet i Danmark i 2014 af søskendeparret Maria og Cecilie Reumert Wagtmann. De to søstre blev selv introduceret for produktet i Frankrig, da deres nyfødte babyer skulle skiftes. Idéen om at få produktet til Danmark udspringer således af positive erfaringer fra egne børn og af den efterspørgsel, de mødte blandt andre forældre.



- Ved rejser til Frankrig havde vi altid flasker med hjem til venner, kolleger, mødregrupper og vuggestuer. Og det var bl.a. deres begejstring, der gav os idéen til at gøre produktet tilgængeligt for alle danske børnefamilier. Vi går selv op i, at produkter skal være af høj kvalitet, og det er helt afgørende for os, at produkter til børn er fri for skadelige stoffer og sikre at bruge, siger Maria Reumert Wagtmann.

Hvad tænker du...?

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.