Popstjerne sætter sig på Twitter-tronen med ny rekord

Sangeren Katy Perry er den første nogensinde til at opnå 100 millioner følgere på det sociale medie Twitter.

Foto: Scanpix/Valerie Macon

Sangeren Katy Perry er den første nogensinde til at opnå 100 millioner følgere på det sociale medie Twitter.

Fredag blev der slået rekord på det sociale medie Twitter.

Den sociale platform skrev nemlig historie, da sangerinden Katy Perry blev den første nogensinde til at opnå 100 millioner følgere på Twitter.

Det oplyser det sociale medie selv i et tweet.

- I dag er vi vidner til historie. Tillykke Katy Perry. Den første, der når 100 millioner følgere, skriver Twitter i tweetet, hvor de har delt en hyldestvideo til sangerinden til tonerne af hendes nye single "Witness".

Flere internationale medier har berettet om den nye milepæl, der høstede følgende svar fra hovedpersonen selv:

- Tak Twitter, for altid at give mig en stemme, skriver Katy Perry i sit svar til det sociale medie.

Der bliver dog fra flere sider sået tvivl om ægtheden af popstjernens følgere.

Hendes konto er nemlig, som flere andre store profiler på Twitter, tilsyneladende plaget af falske følgere - de såkaldte "bots".

Mediet Mashable har foreholdt Twitter kritikken, som preller af på det sociale medie.

- Twitter har verificeret, at Katy har 100 millioner følgere, lyder det fra en talsmand for det sociale medie.

Sidste sommer var det også sangerinden Katy Perry, der slog rekorden for flest følgere på Twitter nogensinde.

Her rundede den 32-årige popstjerne nemlig det skarpe hjørne på 90 millioner følgere.

Se Twitter og Katy Perrys tweets her: https://twitter.com/Twitter/status/875730516783185920

https://twitter.com/katyperry/status/875787638199828480?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=http%3A%2F%2Fmashable.com%2F2017%2F06%2F16%2Fkaty-perry-100-million-twitter-followers-bots%2F

/ritzau/FOKUS

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.