Færre kræfter - hurtigere bil

GSi versionen af den nye Opel Insignia er på en omgang på Nürburgring op til 12 sekunder hurtigere end OPC udgaven af forgængeren

GSi versionen af den nye Opel Insignia er på en omgang på Nürburgring op til 12 sekunder hurtigere end OPC udgaven af forgængeren
Chefen for Opels OPC afdeling Volker Strycek fremhæver den lavere vægt og raffinerede firhjulstræk som de væsentligste årsager til, at GSI er 12 sekunder hurtigere på Nürburgring end OPC-forgængeren.
GSi versionen af den nye Opel Insignia er på en omgang på Nürburgring op til 12 sekunder hurtigere end OPC udgaven af forgængeren
Nürburgring expert: Opel Director Performance Cars and Motorsport Volker Strycek pushed the new Insignia GSi to the limit on the Nordschleife.

BILER: Flere hestekræfter gør ikke altid en bil hurtigere. Det er en velkendt sandhed inden for motorsport, og den nye Opel Insignia GSi bekræfter denne kendsgerning ved at være 12 sekunder hurtigere på en omgang af den mere end 20 kilometer lange Nürburging i forhold til OPC versionen af forgængeren. Og dette på trods af at GSi har 65 hk færre end OPC.

160 kg lavere vægt og et mere avanceret firhjulstræk er en del af forklaringen. Insignia GSi har justerbar undervogn med mulighed for at vælge Sport Mode og Competition Mode, Brembo bremser og 20" hjul med Michelin Pilot Sport 4 S dæk. Den otte trins automatgearkasse kan betjenes manuelt ved hjælp at skriftegreb bag rattet, og det er muligt at vælge sportsindstilling også for gearkassen.

Den nye version er lavere end den "gamle"

GSi versionen er også 10 mm lavere end den almindelige Insignia 2,0T med samme motor.

Opels ekspert på Nürburgring hedder Volker Strycek, der har en international racerkarriere bag sig og blandt andet har vundet 24 timers løbet på Nürburgring i en Opel Astra V8 tilbage i 2003. Han er i dag chef for Opels testteam, der har de fleste af Opels sportslige biler forbi en omfattende test på den tyske racerbane før, de sættes i serieproduktion.

- Letvægtarkitekturen, undervognen med optimerede justerbare støddæmpere og anden software end standardbilen med samme motor, det nye firehjulstræk og de avancerede dæk er baggrunden for de ekstraordinære egenskaber, siger Volker Strycek og tilføjer:

- Jeg kan køre op til 12 sekunder hurtigere i den nye GSi end jeg kan i OPC versionen af den forrige Insignia. På alle kritiske og vanskelige steder på banen er GSi hurtigere og lettere at kontrollere, siger Volker Strycek.

Produktionen af Insignia GSi begynder efter nytår både som Grand Sport og Sports Tourer. Prisen er ikke fastlagt endnu.

Hvad tænker du...?

Mere fra forsiden

luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.