Japansk succes: Nu er Toyota verdens mest værdifulde bilmærke

Værdien af den japanske bilproducent er steget 16 procent, viser Interbrands årlige undersøgelse Best Global Brands 2015.

Foto: AFP PHOTO / FILES / Yoshikazu TSUNO (arkiv).

Værdien af den japanske bilproducent er steget 16 procent, viser Interbrands årlige undersøgelse Best Global Brands 2015.

BILER: Det viser Interbrands årlige undersøgelse Best Global Brands 2015.

Det er fjerde år i træk, at Toyota ligger nummer et blandt bilmærkerne, og virksomheden har endda øget sin værdi med 16 procent det seneste år. Det betyder, at Toyota rykker to pladser op - til en sjetteplads - på listen over verdens mest værdifulde bilmærker.

Nummer et på listen er Apple170,276 milliarder dollars. Virksomhedens værdi er ifølge Interbrand øget med 43 procent det seneste år.

Toyota mener selv, at en del af årsagen til succesen er, at der hele tiden forskes i bæredygtige teknologier. Der er for kort tid præsenteret en brintbil Mirai og den nye Prius har også haft verdenspremiere. Den har en opgivelse på 33,3 km/l mod forgængerens 25,6 km/l.
 
luk
Betingelser for
Jubii nyhedsbrev

Med Jubiis daglige nyhedsbrev kan du se frem til, pr. mail, sms, sociale medier og mobile enheder, at modtage bl.a. nyheder, anmeldelser, blogindlæg, spørgeskemaundersøgelser og gode tilbud på f.eks. billetter til arrangementer, rejser, produkter, deltagelse i konkurrencer og meget mere.

Nyhedsbrevet indeholder annoncer fra vores kunder og samarbejdspartnere. Dine data er medvirkende til, at du får fremsendt netop de tilbud og nyheder, som er tilpasset dig, og bliver delt med NORDJYSKE Medier og deres til enhver tid værende datterselskaber - du får selvfølgelig kun de(t) nyhedsbrev(e), du her tilmelder dig, og ikke andet.

Ønsker du at afmelde nyhedsbrevet, kan du altid gøre det via link i nyhedsbrevet, og du bliver med det samme fjernet fra det enkelte nyhedsbrev.